العودة إلى نتائج البحث

Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs]

لتكبير النص لتصغير النص
  • صورة
العنوان Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs].
عنوان بديل מסע לישראל ולירדן של עתונאי בלגי בשנת 1955 [אלבום תצלומים].
رقم النظام אלבום בכריכת קרטון ובו 19 דפים שחורים בגודל 24X29.5 ס"מ. על 13 הדפים הראשונים באלבום הודבק מספר שונה של הדפסי כסף מתצלומים בשחור לבן, בגדלים שונים, וכן גלויות. תצלומים אלה הם חלק מתיעוד של את מסע שערך העתונאי הבלגי ז'ק רום (Jacques Rom, 1920-2009) מהעיר אנטוורפן, ברחבי מדינת ישראל, ירדן, לבנון ומצרים, בין ה-14 ביוני ל-5 ביולי 1955. מסע זה נערך במסגרת עבודתו ככתב של העתון הבלגי La Libre Belgique, ורשמיו פורסמו בעתון זה בסדרת כתבות שראו אור באותה השנה. לצורך הכתבות, צילם רום במצלמתו הפרטית וכן רכש תצלומים מגורמים שונים. כל התצלומים שצילם רום בעצמו, נעשו על סרט צילום בגודל 6X9 והודפסו על נייר בגודל 7X10.5 ס"מ. רום סידר את כלל החומר המצולם בארבעה אלבומים, על-פי סדר כרונולוגי של מהלך הביקור. תחת מרבית התצלומים נוספו בכתב ידו כתוביות הסבר קצרות בלשון הצרפתית. אל ארבעת האלבומים נוספה גם מחברת שבה הדביק רום גזרי עתונים ובהם הכתבות שנתפרסמו.
אלבום זה הינו האלבום הרביעי והאחרון מתוך ארבעת האלבומים. בתחילת האלבום הודבקו תצלומים ממחנות הפליטים של הפלשתינאים ביהודה ובשומרון, אשר הופקו על ידי גורמי או"ם. תצלומים נוספים מתעדים את ביקורו של ז'ק רום בעיר עמאן, בירת ירדן (ובכלל זה תצלום דיוקן של ראש ממשלת ירדן, עם הקדשה בחתימת ידו). בעמוד 10 שולבו גלויות של העיר דמשק, אך נראה כי ז'ק רום לא ביקר למעשה בסוריה. בהמשך הודבקו תצלומים של הערים ביירות, צור וצידון. החלק האחרון באלבום כולל סדרה של תשעה תצלומים בשחור לבן, שהופקו כנראה על ידי לשכת העתונות המצרית (בגבם נוספו כתוביות בעברית ובצרפתית). תצלומים אלה מתארים את תוצאות פעולת צה"ל ברצועת עזה בחודש פברואר 1955 ("מבצע חץ שחור" או "פעולת עזה"). התצלום האחרון באלבום, בעמוד 25, הינו תצלום דיוקן של העתונאי ז'ק רום, כנראה בעיר ביירות.
تاريخ الإصدار 1955
ملاحظات אלבום 4 מתוך 4.
Genre Silver Print
الشكل 53 Photographs : b&w..
هذا جزء من אוסף התצלומים
اللغة الفرنسية
رقم الرف TMA 5487.4
الحقوق online_resources_nli
مستوى التوصيف File Record
lds79 האלבומים הופקדו לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש אוגוסט 2014 על ידי בנו של יוצר החומר, מר כריסטיאן דוד רום (Christian David Rom), מהעיר אנטוורפן, בלגיה, באמצעות עזרתו הנדיבה של מר גיאן מישל ריקנר (Jean-Michel Rykner) ירושלים.
الإعتمادات האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel
رقم النظام 990037769810205171
      1. Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs]

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel

תנאי השימוש:

حظر النسخ

قد يُحظر نسخ المادة واستخدامها للنشر، التوزيع، الأداء العلنيّ، البثّ، إتاحة المادة للجمهور على الإنترنت أو بوسائل أخرى، إنتاج عمل مشتقّ من المادة (على سبيل المثال، ترجمة العمل وتعديله أو معالجته)، بصيغة إلكترونية أو آلية، من دون الحصول على إذن مسبق من مالك حقوق التأليف والنشر ومن مالكي المجموعة.

لاستيضاح إمكانية استخدام المادة، يرجى ملء استمارة الاستفسار عن حقوق التأليف والنشر

معلومات إضافية:

قد تكون المادة خاضعة لحقوق التأليف والنشر و/ أو شروط اتفاقية.

إذا كنت تعتقد/ين أنّه قد وقع خطأ في المعطيات الواردة أعلاهُ، أو أنّك تعتقد/ين أنّ هناك انتهاكًا لحقوق التأليف والنشر بشأن هذه المادة، فيرجى التوجُّه إلينا من خلال الاستمارة التالية.

MARC RECORDS
Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs] – הספרייה הלאומית
وسوم

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟