العودة إلى نتائج البحث

Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs]

لتكبير النص لتصغير النص
  • صورة
العنوان Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs].
عنوان بديل מסע לישראל ולירדן של עתונאי בלגי בשנת 1955 [אלבום תצלומים].
رقم النظام אלבום בכריכת קרטון ובו 21 דפים שחורים בגודל 24X29.5 ס"מ. על כל דף, ובכלל זה בדף הבטנה האחורי, הודבק מספר שונה של הדפסי כסף מתצלומים בשחור לבן, בגדלים שונים. תצלומים אלה מתעדים את מסעו של העתונאי הבלגי ז'ק רום (Jacques Rom, 1920-2009) מהעיר אנטוורפן, ברחבי מדינת ישראל, ירדן, לבנון ומצרים, בין ה-14 ביוני ל-5 ביולי 1955. מסע זה נערך במסגרת עבודתו ככתב של העתון הבלגי La Libre Belgique, ורשמיו פורסמו בעתון זה בסדרת כתבות שראו אור באותה השנה. לצורך הכתבות, צילם רום במצלמתו הפרטית וכן רכש תצלומים מלשכת העתונות הממשלתית. לאלה נוספו גם מעט גלויות מצולמות, שנרכשו גם הן בישראל ובלבנון, במהלך המסע. כל התצלומים שצילם רום בעצמו, נעשו על סרט צילום בגודל 6X9 והודפסו על נייר בגודל 7X10.5 ס"מ. רום סידר את כלל החומר המצולם בארבעה אלבומים, על-פי סדר כרונולוגי של מהלך הביקור. תחת מרבית התצלומים נוספו בכתב ידו כתוביות הסבר קצרות בלשון הצרפתית. אל ארבעת האלבומים נוספה גם מחברת שבה הדביק רום גזרי עתונים ובהם הכתבות שנתפרסמו.
אלבום זה הינו האלבום השלישי מתוך ארבעת האלבומים. האלבום נפתח בסדרת תצלומים מן הנגב ודרום הארץ: שדה התעופה בחוף אילת
עין עבדת
עין גדי
באר שבע
בקעת ים המלח. בעמודים 13-14 שולבה סדרת גלויות לבנונית, ובהם ציורים של תלבושות מסורתיות. החל מעמוד 15 באלבום, מתועד מסעו של רום בממלכה ההאשמית, והמעבר אל ירושלים המזרחית, תחת שלטון ירדן: העיר העתיקה
גת שמנא
הר הזיתים וסביבותיו, ובכלל זה בית העלמין היהודי החרב
יישובי פליטים פלשתינים באיזור ג'בל נאזיף
בית ג'אלה
בית לחם
יריחו
ג'רש. חלק מן התצלומים באלבום זה סופקו לז'ק רום על ידי לשכת האו"ם לענייני פליטים (United Nations Relief and Works Agency).
تاريخ الإصدار 1955
ملاحظات אלבום 3 מתוך 4.
Genre Silver Print
الشكل 102 Photographs : b&w..
هذا جزء من אוסף התצלומים
اللغة الفرنسية
رقم الرف TMA 5487.3
الحقوق online_resources_nli
مستوى التوصيف File Record
lds79 האלבומים הופקדו לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש אוגוסט 2014 על ידי בנו של יוצר החומר, מר כריסטיאן דוד רום (Christian David Rom), מהעיר אנטוורפן, בלגיה, באמצעות עזרתו הנדיבה של מר גיאן מישל ריקנר (Jean-Michel Rykner) ירושלים.
الإعتمادات האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel
رقم النظام 990037767230205171
      1. Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs]

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel

תנאי השימוש:

حظر النسخ

قد يُحظر نسخ المادة واستخدامها للنشر، التوزيع، الأداء العلنيّ، البثّ، إتاحة المادة للجمهور على الإنترنت أو بوسائل أخرى، إنتاج عمل مشتقّ من المادة (على سبيل المثال، ترجمة العمل وتعديله أو معالجته)، بصيغة إلكترونية أو آلية، من دون الحصول على إذن مسبق من مالك حقوق التأليف والنشر ومن مالكي المجموعة.

لاستيضاح إمكانية استخدام المادة، يرجى ملء استمارة الاستفسار عن حقوق التأليف والنشر

معلومات إضافية:

قد تكون المادة خاضعة لحقوق التأليف والنشر و/ أو شروط اتفاقية.

إذا كنت تعتقد/ين أنّه قد وقع خطأ في المعطيات الواردة أعلاهُ، أو أنّك تعتقد/ين أنّ هناك انتهاكًا لحقوق التأليف والنشر بشأن هذه المادة، فيرجى التوجُّه إلينا من خلال الاستمارة التالية.

MARC RECORDS
Terre Sainte, Terre de Discorde... [Album of photographs] – הספרייה הלאומית
وسوم

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟