العودة إلى نتائج البحث

ארכיון שלמה בובר

لتكبير النص لتصغير النص
צילום: לא ידוע, [בערך 1897-1980]מתוך: אוסף אברהם שבדרון

שלמה בובר (1906-1827), כלכלן ובנקאי, מראשי הקהילה היהודית של לבוב. הוציא מהדורות מדעיות מתוקנות של מדרשי חז"ל וחיבורים חשובים של גדולי חכמת ישראל בימי הביניים, וכן חיבר מחקרים ביוגרפיים לתולדות יהודי פולין. נכדו היה מרטין בובר. הארכיון כולל חומר אישי ומשפחתי, תעודות הנוגעות לעסקי הבנקאות שלו, וכן התכתבות ותעודות הקשורות לעבודתו המדעית והספרותית.

رقم الرف
ARC. 4* 1222
تاريخ الإصدار
1861-1907
الشكل
2.7 מטר..
لغة المادة
العبرية; اليديشية; الألمانية;
وصف المحتوى
ארכיון שלמה בובר כולל חומר אישי ומשפחתי תעודות הנוגעות לעסקי הבנקאות של בובר מכתבים ותעודות בנוגע לפעילותו הציבורית התכתבות ותעודות שונות בנוגע לעבודתו המדעית והספרותית, ובכלל זה הוצאה לאור של מהדורות המדרשים.
موقع
  • مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية مجموعة أرشيفات المكتبة الوطنية الإسرائيلية
العنوان ארכיון שלמה בובר.
عنوان بديل English title: Salomon Buber Archive.
ملاحظات חלק מן המכתבים בארכיון שולבו באוסף האוטוגרפים על-שם אברהם שבדרון.
ملاحظة اقتباس ARC. 4* 1222, ארכיון שלמה בובר, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
هذا جزء من ארכיון שלמה בובר.
lds70 Ms. Heb. 1222=4
مستوى التوصيف Fonds Record
lds57 שלמה בן ישעיהו אברהם הלוי בובר נולד בשנת 1827 בעיר לבוב, גליציה. רכש חינוך תורני-מסורתי. הושפע מחיבוריהם של אבות חכמת ישראל החדשה ובעקבותיהם הטיל על עצמו את המשימה להוציא מהדורות מדעיות מתוקנות של המדרשים. מבין פרסומיו בתחום זה, יש לציין במיוחד את מהדורותיו למדרש תנחומא ומדרשי אגדה על התורה. בובר הוציא לאור גם חיבורים חשובים של גדולי חכמת ישראל בימי הביניים. נוסף לאלה, חיבר בובר מחקרים ביוגרפיים לתולדות יהודי פולין. לצד פעילותו המדעית, היה בובר כלכלן ובנקאי רב פעלים ומראשי הקהילה היהודית של לבוב (למברג). שלמה בובר הלך לעולמו בעירו לבוב, ב-28 בדצמבר 1906. נכדו של שלמה בובר היה הוגה הדעות מרדכי מרטין בובר.
lds79 לאחר פטירתו של שלמה בובר, הועברו ארכיונו וספרייתו הפרטית העשירה לרשות ספריית הקהילה היהודית של לבוב. החל משנת 1920 פעלו ראשי בית הספרים הלאומי להעלאתו של חומר עשיר זה לארץ ישראל. בחודש פברואר 1934 הועבר ארכיון שלמה בובר מרשות הקהילה של לבוב לרשות בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי, באמצעות מר אדוארד פוזננסקי, יושב-ראש חברת דורשי האוניברסיטה העברית בוורשה.
lds58 מרבית החומר בארכיון הוא בעברית, ומיעוטו בגרמנית וביידיש.
رقم النظام 990026253130205171
קישורים תמונת ארכיון

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟